Vi må ikke gøre det svært at tro - indremission.dk
Vi må ikke gøre det svært at tro

16.05.2019

Vi må ikke gøre det svært at tro

Den nye glade tro kan blive for overvældende og komme til at handle om alt andet end Jesus




Det er ubeskriveligt fantastisk at opleve, at et menneske kommer til tro på Jesus. Uanset om det sker her og nu eller over tid som en længere vandring. Missionsarbejdet giver virkelig mening, når vi får mulighed for at være et redskab for, at Helligånden gør Jesus kendt og levende, så endnu én begynder at leve livet med ham.

    I de seneste år har jeg været vidne til dette under nogle gange. Med glæden følger også en troshverdag. I tillæg til, at vejen til at overgive sit liv til Jesus kan have været en kamp, følger nu også en række udfordringer og overvejelser, som kan koste og være vanskelige. Her er det afgørende, at den nye i troen møder omsorg, venskab, hjælp, støtte og vejledning hos andre troende og i det kristne fællesskab. Men er der tid og tålmodighed til det?

Det nye kan være krævende

Min nye åndelige bror eller søster skal ikke overtage min tro eller mine holdninger. Men det må ikke afholde mig fra at være en kærlig medvandrer for en nyomvendt, så vedkommende forstår troen bedre og lærer at navigere i sit nye liv ud fra Bibelen.

    Pludselig er der mange ting, man ser anderledes på. Fortidens valg kommer til at stå i et nyt lys. Kristen kultur og tradition, såvel åndeligt som socialt, spiller ind og udfordrer. Det kan opleves som et krav at skulle kende de rigtige svar på en række spørgsmål. Og tanken om en evig fortabelse kan udfordre troen – for »hvad så med alle dem, jeg kender?«

Plads til at vokse i troen

Den enkle, glade tro på, at Jesus har givet et nyt og evigt liv, bliver let til en overvældende »trospakke«, der handler om en masse andet end Jesus. Står den nye i troen alene i denne kamp, er det ofte svært at holde ud. Man mister retning og oplever ikke, at evangeliet sætter fri og giver nye kræfter til livet som kristen. Og for nogle kan det blive for meget og vanskeligt at finde mening, så man giver op.

    Indre Mission ønsker at være kendt for, at her kommer mennesker til tro på Jesus. Og i lige så høj grad kendt for, at her er det godt at være ny i troen! Vi skal vise rummelighed og give plads til, at nye troende kan leve sig ind i det nye liv i et tempo, hvor man kan følge med og føle sig favnet og støttet.



Indre Mission
Korskærvej 25
7000 Fredericia
T: 75 92 61 00
E: sek@imh.dk

webmaster@indremission.dk

Persondatapolitik
Cookie politik
Følg vores aktiviteter
Få vores nyhedsmail med: