Advent

Adventsmærket gennem 60 år

I år er det 60 år siden adventsmærket udkom første gang. I den anledning har vi samlet alle tres mærker. Her på siden kan du downloade et billede med alle 60 mærker og bruge det i årets julebrev.

Sådan begyndte det

Ideen til et adventsmærkat blev lanceret i 1958 af Franz Harlang, der var medlem af Kristeligt Pressebureaus bestyrelse. Mærkatet var i flere år Kristeligt Pressebureaus vigtigste indtægtskilde og indbragte i 2004 indtægter på 380.000 kroner ud af en samlet nettoomsætning på 567.000 kroner. Da Kristeligt Pressebureau blev nedlagt i 2012, overgik udgivelsen af adventsmærket til Indre Mission.

Lyset bærer julens budskab frem

På alle 60 adventsmærker er der et lys for hver søndag i advent. Et enkelt år er der i stedet lysene stjerner på en mørk nattehimmel. Sådan er adventsmærkerne bærere af julens klare budskab om, at Gud har tændt et lys, som overvinder ethvert mørke i denne verden. Han har sendt sin søn, Jesus Kristus, for at frelse os.

Vi fejrer de 60 mærker

I år giver vi de gamle mærker nyt liv. Vi husker sikkert nogle af dem særligt godt, fordi de minder os om bestemte, vigtige begivenheder i vores liv. Lad os bruge adventstiden til at sige Gud tak for mennesker, der har krydset vores vej og for det, de har betydet for os.

Støt telefonandagten

De frivillige gaver, der indsamles i forbindelse med adventsmærket, har siden 2012 været øremærket Indre Missions Telefonandagt.

Sådan er det også i år.

Ønsker du at give et bidrag, kan du benytte dankort eller MobilePay til 16169

Hent billedet her

Indre Mission
Korskærvej 25
7000 Fredericia
T: 75 92 61 00
E: sek@imh.dk

webmaster@indremission.dk

Persondatapolitik
Cookie politik
Følg vores aktiviteter
Få vores nyhedsmail med: