Alt handler om Jesus - indremission.dk
Indre Missions Tidende

18.10.2019

Alt handler om Jesus

Overhal bare, men Jesus kommer du ikke udenom. Sådan en bilstreamer kunne man for en del år siden møde på vejene




Impuls nr. 21/2019 handler i den grad om Jesus. Jesus som Messias, Jesus som Gud og menneske, Jesus som den fuldkomne kærlighed, som den eneste vej til Gud og som den, der gennemskuer os og standser os. Og endelig Jesus, som ham, der møder os i dåben – dette nummers særlige tema.

Kongen, profeten og præsten

Jesus er centrum for alt, hvad Bibelen lærer os. Det finder vi blandt andet ud af ved at undersøge Messias-fortællingerne i Det Gamle Testamente. Leif Andersen forklarer, hvad Messias betyder, og hvordan Messias samler de tre tjenester, kongen, profeten og præsten. Denne tredobbelte tjeneste viser, hvordan Gud handler og møder hvert menneske gennem Jesus.

    I de to prædiken-artikler møder vi også Jesus, dels som den fuldkomne og guddommelige kærlighed, der kalder sig selv for Guds søn. Og dels møder vi Jesus, som den, der gennemskuer os, og som forvandler livet for dem, der tror på ham.

    Morten Mouritzen fortæller, hvordan den kærlighed, Jesus møder os med, er hævet over følelser og oplevelser. Den er baseret på, hvad Jesus har gjort, og hvad han har lovet. Netop det stiller os alle lige overfor Gud. Og det understreger, at der kun er den ene vej til Gud.

Jesus og dåben

Når vi i dette nummer har dåben som et særligt tema, så handler det i bund og grund også om Jesus. Dåben er den dør, hvor igennem Jesus kommer til hver af os og skænker os sine gaver. Derfor er det så vigtigt, hvordan vi forstår dåben, og hvordan vi taler om den. Og ikke mindst, hvordan vi praktiserer dåben. Derfor skal vi også deltage i den liturgidebat, som biskopperne har åbnet, og som kommer til at afgøre, hvor klart evangeliet i fremtiden formidles gennem folkekirkens gudstjenester.



Læs bladet her:
Indre Mission
Korskærvej 25
7000 Fredericia
T: 75 92 61 00
E: sek@imh.dk

webmaster@indremission.dk

Persondatapolitik
Cookie politik
Følg vores aktiviteter