For friheden og sandheden - indremission.dk
Indre Missions Tidende

08.02.2019

For friheden og sandheden

Vi holder fokus på, hvad der er vigtigst - også i forkyndelsen




Sidste uges IM-leder (link), hvor IMU’s landsleder advarede mod Torben Søndergaards The Last Reformation, gav efterfølgende en hel del debat. Det er forståeligt. Det er sjældent, at vi har brug for – i så klare vendinger – at advare mod en helt bestemt forkyndelse, og det må naturligvis kalde på en masse spørgsmål.

    Den slags advarsler er særligt nødvendige, når den kristne frihed og sandhed er truet. Når grunden under troen er på vej til at skride ud, og mennesker står i fare for at blive ledt væk fra Jesus og fra korset. Når principperne om nåden alene og troen alene bliver modsagt og undergravet.

Gud ser ikke på bundlinjen

Jesus og apostlene advarer os igen og igen mod at bygge på troens frugter. Det er også budskabet i interviewet på side 20 i impuls nr. 3/2019 med Peder Andreasen: Gud ser ikke på bundlinjen, når regnskabet skal gøres op. Det er ikke vores sejre over synden eller de store frugter af troen, som Gud spørger efter, når vi møder ham. Det er troen og troen alene. Er du med, eller er du ikke med?

    Det samme er temaet i boginterviewet side 16 i impuls nr. 3/2019, hvor Jan Mortensen understreger at »Guds ord, det gamle evangelium, skal tilbage i centrum og ikke bare være en forudsætning for det vigtige, der følger efter.« Den vigtigste kamp er ikke kampen mod synden, men kampen for at hvile i nåden.

Den urimelige nåde

I tillægget Geist nr. 1/2019 er der denne gang fokus på, hvad troen betyder, når vi oplever kriser i livet. Også her kan vi fristes til at opfatte troen som en opskrift på livet og en vej til sejr. Men troen handler ikke primært om at få hjælp og styrke. Troen handler om at stole på Guds urimelige nåde.

    Den kristne frihed er baseret på, hvad der allerede er sket, ikke på hvad der sker nu og i mit liv. Det er grundtonen i den forkyndelse, som Indre Mission ønsker at stå for. Og det er den forkyndelse, som også er omdrejningspunktet for alt, hvad du kan læse om i impuls.



Læs bladet her:

Kommentarer


Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)
Indre Mission
Korskærvej 25
7000 Fredericia
T: 75 92 61 00
E: sek@imh.dk

webmaster@indremission.dk

Persondatapolitik
Cookie politik
Følg vores aktiviteter