Følg IM Kontakt Støt arbejdet Giv en gave til Indre Mission
Region Midt · Daniel Præstholm

Daniel Præstholm

Ungdoms- og undervisningskons.
Læsøvej 10
7200 Grindsted
T: 22455460

Lidt om mig selv

"Min Jesus lad mit hjerte få en sådan smag på dig, at nat og dag du være må min sjæl umistelig."

Dette salmevers er mit inderste ønske. Jesus skal gennemsyre mit liv, men jeg må erkende, at det ikke altid er tilfældet. Alligevel tror jeg, at han kan bruge mig i denne tjeneste, for når jeg er magtesløs, da bliver han stor (jf. 2 Kor 12,9-10).

Min kone, Anja, og jeg bor i Grindsted med vores fire børn, hvor vi også kommer i missionshuset Kronen. Jeg er uddannet teolog fra Aarhus Universitet og har i min studietid især interesseret mig for Paulus’ breve.

Som ungdomskonsulent håber jeg at være med til skabe bibelglæde og lyst til at læse i Bibelen – at vi må se vigtigheden af at søge Gud i hans ord.

Fokusområder

Undervisning, forkyndelse, ledersparring, teenagere, unge

Jeg kan tilbyde

Temaundervisning
Jeg holder gerne taler/bibeltimer over bibelske temaer som tro og tvivl, lov og evangelium, dåb og nadver m.fl.

Bibeltimer 
Ønsker I mere regulære bibeltimer, hvor en kortere eller længere tekst gennemgås, så står jeg også til rådighed. Tekst og emne aftales ved kontakt.

En lyngennemgang af Bibelen 
På 45-60 minutter forsøger jeg at give en oversigt af Bibelen, et skelet, hvor alle beretningerne kan knyttes op på.

Skyd på teologen 
En spørgsmålsaften, hvor alle spørgsmål omkring tro, liv og lære kan komme på bordet. Jeg garanterer ikke, at jeg kan give svar på alt, men jeg vil forsøge at komme med kvalificerede bud med Bibelen i hånden. Spørgsmålene sendes til mig en uge forinden mødet.

Ledersparring 
Har I brug for en at dele udfordringer og problematikker med i jeres IMU-bestyrelse? Jeg kommer gerne og deltager i et udvalgsmøde, hvor I kan bruge mig at spille bold op ad.

Teologisk vejledning 
Er du stødt ind i et teologisk spørgsmål, som du har brug for at dele og diskutere med nogen, så skriv en mail til mig eller ring, og lad os få en snak om det.

Sparring til projekter 
Går I med tanker om at sætte et projekt/arrangement i søen, men ved ikke lige, hvordan I skal komme videre, så lad mig komme og sparre med jer. Forhåbentlig finder vi en vej videre.

Begynder-Forkynder 
Jeg er leder for dette kursus for nye forkyndere. Måske er det dig, der skal være med på det næste kursus? Eller måske står I og mangler en forkynder til jeres møde og kunne godt tænke jer at bruge en ny forkynder? Så kontakt mig, og jeg sætter jer i kontakt med forkynderne.

Indre Mission
Korskærvej 25
7000 Fredericia
T: 75 92 61 00
E: sek@imh.dk

webmaster@indremission.dk
Følg vores aktiviteter
Få vores nyhedsmail med:
Tilmeld dig i januar og vær med i lodtrækningen om et års abonnement på impuls (værdi 755 kr.).



indremission.dk bruger cookies. Læs mere Acceptér