Følg IM Kontakt Støt arbejdet Giv en gave til Indre Mission
Region Syd · Andreas Engedal Bøge

Andreas Engedal Bøge

Ungdomskonsulent
Enggade 4
7080 Børkop
T: 21604052

Lidt om mig selv

Jeg er så heldig at være gift med verdens dejligste kvinde. Ja, det er mig der fik hende. Hun hedder Linda, og sammen har vi to herlige drenge, Jakob (fra 2012) og Erik (fra 2015).

Jeg er oprindeligt fra Ikast, hvorefter det har heddet Herning, Børkop Højskole, Ikast, Stilling, Risskov, Hasle og nu Brejning.

Jeg er uddannet teolog i Århus, hvor det meste af tiden er brugt på menighedsfakultetet, og i december 2015 blev jeg færdig med folkekirkens pastorale uddannelse i Århus.

Hvis man sidder i nærheden af mig og ikke lige ved, hvordan man nu skal kontakte sådan en ny spændende og smart ungdomskonsulent, så råber man bare et eller andet med fodbold (sport generelt), tv-serier eller Jesus, så kommer jeg springende.

Jeg elsker simpelthen IMU – intet mindre. Som 17 årig var jeg med til at starte Ikast IMU og igennem det fællesskab oplevede jeg, at troen voksede fra primært at hænge på mine forældre til at blive min egen. IMU-fællesskabet kunne rumme mig og var med til at pege hen på det vigtigste i mit liv, nemlig at Jesus er min og hele verdens frelser. Det fællesskab og den gamle nyhed har jeg en stor brand for at give til andre.

Fokusområder

·       Teenagere og unge

·       Bibelcamping

·       Diverse lejrarbejde

·       Event

·       Ledersparring

·       Forkyndelse/undervisning

·        

Jeg kan tilbyde

Forkyndelse og bibelundervisning

Jeg vil rigtigt gerne bruges som forkynder eller underviser til diverse arrangementer. Fokus kan både være på et bestemt emne eller på en bibelsk tekst. Jeg er klar på en udfordring, men emner/tekster jeg allerede har arbejdet med er bl.a:

Hebræerbrevet
Det kan være en aften om hele hebræerbrevet, som jo er en af de mest fantastiske breve i hele Bibelen. Her får vi fornemmelsen af, at GT og NT er meget tæt koblet til hinanden. Det kan også være bestemte nedslag i brevet.

1. Johannesbrev
Et brev skrevet af kærlighedsdisciplen Johannes. Det kunne være en aften, hvor vi sammen udforsker, hvad vil det egentligt sige, når Jesus siger: I skal elske hinanden (Joh. 13,34). Dette brev er super konkret og meget udfordrende.

Helligånden i NT og GT
Vi skal trække en tråd igennem Bibelen, og se om vi kan finde Helligånden gemt i både GT og NT. Hvem er Helligånden, og hvad er hans opgave, og ændrer den sig fra GT til NT? 

Skide være med Luther
En aften om, hvad i alverden det vil sige at være luthersk. Hvorfor skal vi sige skide være med Luther – og hvad er egentligt det fede ved at være evangelisk-luthersk?

Hvorfor tro på en Gud
En aften om, hvorfor det med Gud ikke handler om blind tro. Hvordan både min logik, min samvittighed, naturvidenskaben osv peger i retningen af Gud. At der simpelthen er gode grunde til, at jeg kan tro på en Gud – uden at skulle putte hovedet under armen.

At mærke Gud
Kan vi mærke Gud og skal vi mærke Gud? Jeg tror, at vi er mange, der har en længsel om at måtte mærke Gud eller mærke ham mere. Hvordan forholder vi os til det? Og hvordan giver vi Gud lov til at røre os, så vi erfarer ham?

Det uperfekte fællesskab
Jesus stiller krav til vores fællesskab? Og fællesskabet er da også essentielt for os. Men vi oplever måske alligevel ikke helt at slå til som fællesskab. Hvordan arbejder vi mod at blive et perfekt uperfekt fællesskab? Hvad kan vi gøre for at hjælpe hinanden til at være et godt fællesskab? 

Peter – hvad i alverden tænkte Jesus på?
Peter er en af mine yndlings personer i Bibelen. Mest fordi han er vildt god til at sige de rigtige ting og så alligevel træde i spinaten. Hvad kan vi lære af Peter på godt og på ondt.

Sjælesorg, forbøn og medvandring
Jeg stiller mig gerne til rådighed for både sjælesorg og forbøn. Jeg ser det, som en fantastisk mulighed, at vi kan tale og be’ sammen med et andet menneske.

Ledersparring
Har I brug for en at dele udfordringer og problematikker med i jeres IMU-bestyrelse eller teenklub, så må i meget gerne bruge mig som sparring.

Opstart af ny IMU forening/gruppe
IMU er så mega god en ide, at det er selvfølgelig ikke skal begrænses til de store byer. Hvis I går med tanker om at starte en IMU forening/gruppe, så vil jeg meget gerne være behjælpeligt. Jeg har førstehåndserfaring med at starte en IMU og vil gerne være en støtte i det.

Teologisk vejledning 

Sidder I med et svært spørgsmål ift. det med Gud eller noget, som I har læst i bibelen, så må I meget gerne skrive eller ringe. Jeg har ingen gyldne svar, men jeg tænker, at vi kunne få en spændende snak om det.

Seneste artikler skrevet af Andreas Engedal Bøge:

Indre Mission
Korskærvej 25
7000 Fredericia
T: 75 92 61 00
E: sek@imh.dk

webmaster@indremission.dk
Følg vores aktiviteter
Få vores nyhedsmail med:
Tilmeld dig i januar og vær med i lodtrækningen om et års abonnement på impuls (værdi 755 kr.).



indremission.dk bruger cookies. Læs mere Acceptér