Gud har mange veje - indremission.dk
Indre Missions Tidende

07.02.2020

Gud har mange veje

Troen på Gud er ikke begrænset af vores evner, sygdomme eller relationer




FORORD TIL IMPULS NR. 3
- udgivet 9. FEBRUAR 2020

Troen på Gud er fantastisk. Den er ikke afhængig af, at jeg forstår Gud eller mig selv. Heller ikke af størrelsen eller hvordan den udtrykker sig. Troen handler om at slippe sig selv og overlade det hele til Gud.

    I den uges impuls forklarer Peter Jerup- Thise, at selvom troen tager sig ud som et bittelille sennepskorn, så forhindrer det ikke Gud i at give os alle troens gaver. Gud er tålmodig, og selv troen begynder ofte i det små.

Guds planer er ikke sort-hvide

Asger Refslund-Nørgaard fortæller i sine søndagstanker om, hvordan Guds planer kan bryde med vores forventninger. Gud kan bruge os, selvom vi ikke forstår ham. Det oplevede Henriette Kiilerich Mikkelsen også, da hendes kald pludselig tog en uventet drejning. Guds planer er ikke så sort-hvide, fortæller Henriette i Vendepunktet.

    I kronikken får vi denne sandhed sat ind i et meget praktisk perspektiv. Troen behøver ikke at være bevidst eller at kunne formuleres i ord. Det gælder for den demente, ligesom det gælder for alle andre, der er ramt af sygdom. Andreas Bjerre Nielsen mener, at vi også kan tro med kroppen.

Med tomme hænder

Det er også, hvad Jan Holm Mortensen understreger om nadveren, som på mange måder sprænger vores forståelse af virkeligheden. I nadveren møder vi Gud på en særlig fysisk måde, hvor vi hverken skal lytte eller forstå, men blot tage imod. Derfor kan netop nadveren være en særlig god oplevelse for demensramte og for alle andre, som har brug for at komme med tomme hænder.

    Andre mennesker er henvist til netop at lytte. Måske fordi det er forbudt at samles i kristne fællesskaber. Her er mediemissionen en anden af Guds veje til at nå mennesker med det livgivende budskab. Norea Mediemission har gennem 50 år rakt evangeliet videre gennem forskellige elektroniske kanaler og har været vant til ofte at skulle omstille sig og finde nye åbne døre.

    Velkommen til endnu 48 siders god læsning.



Læs bladet her:
.
Indre Mission
Korskærvej 25
7000 Fredericia
T: 75 92 61 00
E: post@indremission.dk

Persondatapolitik
Cookie politik
Følg vores aktiviteter