Når et par beder sammen - indremission.dk
Indre Missions Tidende

03.08.2014

Når et par beder sammen

Alle kristne er udrustet til at bede




"Derfor siger jeg jer: Alt, hvad I beder og bønfalder om, det skal I tro, at I har fået, og så får I det" (Mark 11,24).

"Og dette er den frimodighed, vi har over for ham: at hvis vi beder om noget, som er efter hans vilje, hører han os. Og når vi ved, at han hører os, hvad vi end beder om, så ved vi også, at vi allerede har fået det, vi har bedt ham om" (1 Joh 5,14-15).

Luther har et sted sagt: "Ligesom skræddere arbejder med at lave tøj, og skoflikkere med at reparere sko, sådan arbejder kristne med at bede." Forbøn er en tjeneste i Guds rige, som alle kan tage del i. Alle kristne er udrustet til at bede.

    Forbøn er ikke blot en tjeneste, det er også et ansvar. Profeten Samuel sagde til israelitterne: "Jeg vil da heller aldrig begå den synd mod Herren at holde op med at gå i forbøn for jer" (1 Sam 12,23). Apostlen Paulus indledte mange af sine breve med at fortælle sine læsere, hvor ofte han bad for dem. Bøn er et af de redskaber, Gud har givet os, så vi kan arbejde sammen med ham og gøre hans vilje. Det er noget, som et ægtepar kan gøre sammen. De kan bede for hinanden og for deres børn, deres forældre, deres kirke og præst, andre kristne opgaver og hele verdensmissionen.

    Hvis du ikke allerede beder dagligt sammen med din ægtefælle, er det en god ide at begynde i dag! Spørg din ægtefælle, om I ikke skal bruge fem minutter sammen i bøn. Hvis I ikke har lyst til at bede højt sammen, kan I bede i stilhed. Det er det første skridt i forbønnens skole.

Artiklen er et uddrag af "100 kærlige hilsner" af forfatteren Gary Chapman, som også har skrevet "Kærlighedens 5 sprog".

Gary Chapman
100 kærlige hilsner
Fokal, Forlagsgruppen Lohse
205 sider – 199,95 kr.



Læs bladet her:
.
Indre Mission
Korskærvej 25
7000 Fredericia
T: 75 92 61 00
E: post@indremission.dk

Persondatapolitik
Cookie politik
Følg vores aktiviteter