Troen er bare en tom kurv - indremission.dk
Indre Missions Tidende

21.02.2020

Troen er bare en tom kurv

Når evangeliet står klart, så giver det troen fast grund og driver os ud i tjeneste




FORORD TIL IMPULS NR. 4
- udgivet 23. februar 2020

Historien om Anna Majbritt er en historie om at være drevet af evangeliet. En historie om taknemlighed, kald og trofasthed. Og en historie om, at evangeliet og tjenesten også giver mening uden den store opbakning og det inspirerende fællesskab.

Ikke noget særligt

Prædikenen til første søndag i fasten handler også om tjeneste. Evangelieteksten viser, hvordan Jesus selv blev alles tjener og kalder os til at følge ham i samme opgave.

    Det gør Anna Majbritt. Hun mener om sig selv, at hun som enlig børneklubleder ikke gør noget særligt. Det er både sandt og forkert. Sandt fordi hun blot gør det, som Jesus har kaldet hende til. Forkert fordi netop det er så særligt. Historien om Magnus begynder lidt anderledes. Han kunne i mange år ikke tro på, at Gud var god og kæmpede med åndelig skam og tvivl. Men i dag ved han, at Gud altid står med åbne arme, selvom han på forhånd ved, hvad vi kommer med.

Det vigtigste at sige om Gud

Uanset om det handler om at fortælle andre om Guds kærlighed, eller det handler om selv at holde fast i det, så er vores billede af Gud afgørende. Det er temaet i Geist, som også fortæller, at det vigtigste, vi kan sige om Gud, er, at han er vores far. Først når vi ser det, får vi den frimodighed og glæde, som giver os fast grund – både under troen og tjenesten.

    Det er også pointen i Søndagstanker, der understreger, at vi skal huske at fokusere på Jesus og ikke på selve troen. Troen er bare en tom kurv, som vi må bede Jesus om at fylde.

    Med dette nummer følger foruden Geist en række vigtige informationer om blandt andet Årsmødefestivalen og Børkop Højskole. Tag godt imod det alt sammen, og overvej, hvem du måske skal give noget af det videre til.



Læs bladet her:
.
Indre Mission
Korskærvej 25
7000 Fredericia
T: 75 92 61 00
E: post@indremission.dk

Persondatapolitik
Cookie politik
Følg vores aktiviteter