Telefonandagten er et pusterum - indremission.dk
Telefonandagten er et pusterum
Telefonandagten er et pusterum

30.10.2017

Telefonandagten er et pusterum

»For nogle er andagterne som et pusterum i en travl hverdag,« fortæller Finn Najbjerg, der er daglig leder af Indre Missions telefonandagt




Små andagter af to minutters varighed – et par ord fra Bibelen og en lille refleksion. Det er, hvad man kan lytte til, hvis man ringer op til Indre Missions Telefonandagt.

Finn Najbjerg, der er daglig leder af Indre Missions telefonandagt, fortæller, at telefonandagten modtager omkring 300 opkald om dagen. »For nogle er andagterne en vigtig tilknytning til et åndeligt fællesskab, som de på grund af for eksempel sygdom ikke længere har mulighed for at være en del af«, siger Finn. »Andre bruger andagterne som et pusterum i en travl hverdag«.

Andagterne holdes af erfarne kristne fra folkekirken og fra de kirkelige organisationer, og der er en ny andagt til hver dag. En dag om ugen er der mulighed for at ringe til en sjælesorgsvagt.

Her kan man få en samtale om personlige udfordringer eller trosspørgsmål.

Ifølge Finn Najbjerg er der flere, der benytter sig af muligheden for at få en snak: »Det kan være spørgsmål til andagten eller helt andre ting, man har brug for at få vendt med et andet menneske«.

»Det er vores håb, at andagterne og samtalerne kan være med til at bringe lys ind i hverdagen med glimt fra lysenes Fader. Tænk, at vi kan tage telefonen og få to minutters åndehul og møde et ord fra Gud! Det kan være godt både for det travle menneske og for den, for hvem tiden er lang«, slutter Finn.

Vær med til at støtte den fortsatte drift af telefonandagten. Tak for din gave.

Anna-Kathrine Thunbo Pedersen,
indsamlingskonsulent i Indre Mission



Indre Mission
Korskærvej 25
7000 Fredericia
T: 75 92 61 00
E: post@indremission.dk

Persondatapolitik
Cookie politik
Følg vores aktiviteter