En god slutspurt gav en god årsgave til Indre Mission

Selv om indsamlingen til årsgaven nåede et tilfredsstillende niveau er der stadig udfordringer for Indre Missions økonomi

Årsgaven til Indre Mission nåede op på i alt 1.756.169 kroner. Det glæder økonomichef Bjarne Christensen.

»Det haltede lidt i begyndelsen, men så tog det fart. Nu viser opgørelsen, at der er indsamlet en årsgave svarende til det beløb, vi har budgetteret med. Det er jeg taknemmelig for, for pengene muliggør Indre Missions vision om, at flere kan leve et liv med Jesus.«

Han har været økonomichef i et halvt år og har fået et godt overblik over Indre Missions samlede økonomi. Tallene for 2021 er meget præget af coronatiden. Dog ligger de indsamlede midler tæt på niveauet fra sidste år.

»Indre Missions virksomheder har klaret det forskelligt, men vi forventer en normalisering af økonomien, når vi ser ind i 2022. Dog bliver det spændende at se, hvordan det kommer til at gå med Hotel Hebron, da der kommet et større udbud af hotelværelser i København,« forklarer Bjarne Christensen. Selv om det endte godt med årsgaven, ser han med bekymring på tallene for de frivillige gaver.

»Med udgangen af august er vi en halv million bagefter i forhold til det, vi har budgetteret med. Vi står med en udfordring om, hvordan vi øger de frivillige gaver,« siger økonomichefen.

»Jeg håber på baglandets støtte, men udfordringen ligger i at få flere yngre bidragsydere,« siger økonomichefen.

Hold dig opdateret med vores aktiviteter og nyheder fra Indre Mission

Vi sender vores nyhedsmailen hver anden torsdag med nyheder fra landsarbejdet og inspiration fra de lokale fællesskaber. Du får også en oversigt over kommende begivenheder og smagsprøver på magasinet impuls.
.
Fælles udfordring samler unge og voksne ledere
Konferencen Sammen på Børkop Højskole samler ledere fra hele landet til oplæg, samtaler og workshops om, hvordan kristne fællesskaber kan trives på…
Kristne kunstnere samles til kreativ konference i Aarhus
Konferencen FRYD vil give plads til en bred palet af kunstneriske udtryk.
Spørgeundersøgelse skal styrke impuls
Abonnenterne er trofaste, men det er svært at tiltrække nye. Derfor inviteres både læsere og ikke-læsere til at give deres input i en…

Annoncer