Betingelser for enkeltgaver med betalingskort og for giveraftaler med betalingsservice
Fortrydelsesret
Der gives ingen fortrydelsesret på enkeltgaver givet med betalingskort. Derimod kan en giveraftale altid ændres eller opsiges. Læs om opsigelse nedenfor.
Registrering af oplysninger
Indre Mission registrerer kun de oplysninger, der er nødvendige for din gaveindbeatling eller giveraftale. Oplysningerne videregives ikke til andre, med undtagelse af de gavebeløb der indberettes til SKAT for at opnå fradrag.
Indre Mission er ifølge loven forpligtet til at gemme oplysningerne i fem år i forbindelse med regnskabet.
Ved betaling med kreditkort sker registreringen via en sikker server hos QuickPay, hvor oplysningerne krypteres, så de ikke kan læses af uvedkommende
Giveraftale med betalingsservice
Når du støtter Indre Mission med en giveraftale oprettes en betalingsservice, som giver Indre Mission lov til at trække det valgte beløb så ofte, som du angiver i aftalen og så længe aftalen løber.
Kvittering
Du modtager en kvittering for oprettelsen af betalingsaftalen. Kvitteringen sendes til din e-mailadresse. Modtager du ikke en kvittering indenfor kort tid, er der enten sket en fejl eller kvitteringen kan være havnet i din spam-mappe for uønskede emails.
Skattefradrag
Hvis du har oplyst dit CPR-nr. eller dit givernummer, sørger Indre Mission Mission for at indberette den samlede gave til SKAT, sådan at du får skattefradrag for gaven. I begyndelsen af det nye år modtager du en årskvittering, hvor du kan se det samlede indbetalte beløb i det forløbne år sammen med evt. andre økonomiske gaver. Derudover er der ingen modydelse fra Indre Mission og din gave medfører ingen forpligtelser i forhold til Indre Mission.
Opdatering
Ved indgåelse af en giveraftale giver du Indre Mission lov til at kontakte dig på e-mail og/eller telefon med henblik på at opdatere aftalen, når betalingskortet udløber eller spærres, og betalingerne dermed udebliver. Det gælder også, hvis betalingen afvises eller du afmelder den.
Opsigelse af aftalen
Hvis du ønsker at stoppe din giveraftale, kan du kontakte Indre Mission på e-mail eller telefon. Opsiges aftalen inden d. 10. i måneden, stoppes den næste betaling. Sker opsigelsen efter d. 10. i måneden, er det først muligt at stoppe betalingen måneden efter.
Reklamationsbehandling
Hvis du ønsker at klage over fejl/problemer i forbindelse med din gaveindbetaling, kan du henvende dig til:
Kirkelig Forening for Indre Mission
Økonomiafdelingen
Korskærvej 25
7000 Fredericia
Tlf. 7592 6100
post@indremission.dk
CVR-nr. 65 21 91 15