2021 har været et godt år for IM-genbrug

Coronarestriktionerne gav genbrugsbutikkerne en hård start på året, men det ser alligevel ud til at ende godt for IM-genbrug.

IM-genbrug i Skjern er en af IM-genbrugs nye butikker, hvor salget går godt.

Årets første måneder var svære for IM-genbrug, fordi genbrugsbutikker over hele landet måtte holde lukket i januar og februar 2021 på grund af coronarestriktionerne. Men på trods af den svære begyndelse på året vurderer Jonas Laugesen, der er leder af IM-genbrug, at 2021 alligevel bliver et godt år for IM-genbrug.

»Vi får støtte til de faste omkostninger fra coronahjælpepakkerne for den tid, vi måtte holde lukket, og siden vi åbnede igen, er det generelt gået godt med salget i vores butikker. Jeg kan for eksempel nævne, at vores butikker i Grindsted og Esbjerg vækster, og de nye butikker, vi har åbnet i Bækmarksbro og Skjern, går også godt,« fortæller Jonas Laugesen.

Han glæder sig også over, at der er kommet godt gang i julesalget.

»Vi har et godt vareflow, hvor vi hele tiden får nye varer ind, så der er gode muligheder for god og bæredygtig julehandel i vores butikker,« siger genbrugslederen.

Kom tættere på arbejdet i Indre Mission

Hver anden uge sender vi nyt om arbejdet, menneskerne og det, der rører sig i Indre Mission. Du får også en smagsprøve på magasinet Impuls og en oversigt over kommende arrangementer.

.
Bibelcamping i byens have
En af Danmarks små bibelcampings finder man midt i landsbyen Haderup mellem Herning og Viborg, hvor byparken udgør den perfekte ramme. …
Hovedbestyrelse rettede blikket mod fremtiden
Hvordan løser IM bedst sine opgaver om 10 år? Det drøftede hovedbestyrelsen på sit møde i juni.
Indre Mission ansætter en digital projektkoordinator
Claus Haaning Andersen tiltræder 1. august i en nyoprettet stilling, hvor han skal være med til at udvikle og koordinere digitale løsninger på tværs…

Annoncer