Åbent bestyrelsesmøde om IM's fremtid på Sjælland

Indre Missions arbejde er udfordret i Region Øst. Hovedbestyrelsen vil derfor gerne mødes med IM's venner på Sjælland og drøfte fremtiden.

Når Indre Missions bestyrelse samles i Slagelse den 19. september er det bla. for at drøfte fremtiden for IM's arbejde på Sjælland og i hovedstadsområdet. Drøftelsen er en del af det åbne bestyrelsesmøde, som alle interesserede IM-venner er inviteret til at deltage i.

IMs arbejde i Region Øst er udfordret både i de store landområder og i hovedstadsområdet. Færre IM-fællesskaber og mindre samarbejde med lokale sognekirker skaber afstand både geografisk som socialt og åndeligt. Sådan begrunder IM's formand Hans-Ole Bækgaard baggrunden for mødet, som han håber på god opbakning til fra IM-vennerne på Sjælland.

Er den IM’s klassiske rolle som en kirkelig bevægelse i samspil mellem kirken og missionshuset udspillet, eller er den fortsat brugbar, spørger Hans-Ole Bækgaard i indbydelsen, som opfordrer IM's venner på Sjælland til at tænke drømme for missionsarbejdet i Region Øst fremover, både på landet og i byen.

Det åbne bestyrelsesmøde holdes i Slagelse missionshus på Herrestræde 26. Det er gratis at være med, og der vil blive serveret aftensmad og kaffe undervejs.

Kom tættere på arbejdet i Indre Mission

Hver anden uge sender vi nyt om arbejdet, menneskerne og det, der rører sig i Indre Mission. Du får også en smagsprøve på magasinet Impuls og en oversigt over kommende arrangementer.

.
Bibelcamping i byens have
En af Danmarks små bibelcampings finder man midt i landsbyen Haderup mellem Herning og Viborg, hvor byparken udgør den perfekte ramme. …
Hovedbestyrelse rettede blikket mod fremtiden
Hvordan løser IM bedst sine opgaver om 10 år? Det drøftede hovedbestyrelsen på sit møde i juni.
Indre Mission ansætter en digital projektkoordinator
Claus Haaning Andersen tiltræder 1. august i en nyoprettet stilling, hvor han skal være med til at udvikle og koordinere digitale løsninger på tværs…

Annoncer