Indre Mission forbindes ofte med de fortællinger, vi kender fra Hans Kirks Fiskerne og figuren faster Anna fra TV-serien Matador. Disse historier har sat sig fast i mange menneskers bevidsthed og præget omdømmet af organisationen. Men stemmer de gamle billeder overens med virkeligheden i dag, eller har de mistet deres relevans?
En dybdegående undersøgelse af omdømmet
Det er baggrunden for projektet "Fortællingen om IM", som undersøger, hvordan Indre Mission opfattes både internt blandt sine venner og eksternt i samfundet. Kommunikationschef Asbjørn Asmussen har taget studieorlov for at undersøge, hvordan organisationens omdømme hænger sammen med dens arbejde og formål.
Projektet omfatter to store spørgeundersøgelser: en bred omdømmeundersøgelse blandt danske borgere og en intern undersøgelse blandt Indre Missions venner. Målet er at få et klart billede af, hvordan organisationen ses – både indefra og udefra.
Deltag i undersøgelsen og påvirk fortællingen
Deltagelse i den interne undersøgelse er vigtig.
”Jo flere svar, desto bedre kan vi forstå de fortællinger, der former Indre Missions identitet og rolle i samfundet,” siger Asbjørn Asmussen, og opfordrer alle med tilknytning til Indre Mission, uanset om den er tæt eller løs, til at udfylde spørgeskemaet.
Spørgeskemaet Fortællingen om Indre Mission