Ny kampagne inviterer alle til at udforske hvem Jesus er

Missionsbevægelser står bag en ny landsdækkende indsats for at sætte fokus på Bibelens Jesus.

Han Lever er navnet på en ny landsdækkende kampagne, som en række missionsbevægelser og kristne organisationer og institutioner lancerer i år. Kampagnen knytter sig særligt til påske og jul, og den vil pege på, at Jesus stadig lever.

»Jesus er det bedste, der er sket for menneskeheden,« siger Niels Jørn Fogh fra Evangelisk Luthersk Netværk i introduktionsvideoen på hjemmesiden hanlever.dk.

Her forklarer en række af ide-personerne bag kampagnen, hvorfor der skal sættes fokus på, at Jesus lever.

»Med kampagnen vil vi bede Gud om at forvandle hjerter i Danmark,« siger Henrik Nymann Eriksen fra Dansk Bibel-Institut.

Indre Missions formand Hans-Ole Bækgaard understreger: »Danmark har stadig brug for Jesus. Påske og jul minder os om, at Gud blev menneske i Jesus Kristus, og at hans død og opstandelse er afgørende for vores liv både i dag og for evigt.«

Spirende nysgerrighed

Kampagnen indbyder menigheder, kristne fællesskaber og grupper over hele landet til at deltage og tilbyder videoer, podcasts, sange og tekster, som kan deles via sociale medier, flyers og postkort op til påsken og jul.

»I en tid, hvor mange ikke kender den kristne tro i sin grundform, er det vigtigere end nogensinde at give folk mulighed for at høre om Jesus og hans betydning for os,« forklarer Hans-Ole Bækgaard.

»Vi oplever en spirende nysgerrighed på tro og spiritualitet, og at der i dag er mindre modstand mod at tale åbent om troen. Derfor tror vi også, at Han Lever vil blive taget godt imod og give mange mennesker anledning til at overveje, hvem Jesus er, og hvad han har gjort.«

Overvældende interesse

I Frederikssund på Nordsjælland kunne man ikke vente med at komme i gang med kampagnen. I december arrangerede Niels Jørn Fogh sammen med Fjordlandskirken et arrangement i et lokalt kulturhus. Et lokalt gospelkor gav koncert med korte vidnesbyrd undervejs. Man havde inviteret byen gennem lokalavisen og Facebook. Der deltog 170 personer, hvoraf kun 25 var fra Fjordlandskirken.

»Der var mange gæster, og det blev en stor succes,« fortæller Caroline Kaltoft, der er ungdomskonsulent IMU og tovholder på kampagnen.

Man kan læse meget mere om kampagnen på hjemmesiden hanlever.dk.

BAG KAMPAGNEN HAN LEVER STÅR:
Indre Mission, Luthersk Mission, Evangelisk Luthersk Mission, Evangelisk Luthersk Netværk, Dansk Bibel-Institut, Menighedsfakultetet, Kristeligt Forbund for Studerende, Indre Missions Ungdom, Luthersk Missions Unge

 

Hold dig opdateret med vores aktiviteter og nyheder fra Indre Mission

Vi sender vores nyhedsmailen hver anden torsdag med nyheder fra landsarbejdet og inspiration fra de lokale fællesskaber. Du får også en oversigt over kommende begivenheder og smagsprøver på magasinet impuls.
.
Indre Mission undersøger sin fortælling
Undersøgelse skal afdække, hvordan Indre Mission opfattes både internt og eksternt, og hvilken rolle fortællinger spiller i organisationens omdømme. …
Hovedbestyrelsen havde de lange briller på
På tre intense bestyrelsesdage på Hotel Hebron i København gjorde IM’s bestyrelse status på arbejdet og kiggede ind i fremtiden. …
Julegaven levede ikke helt op til forhåbningerne
Regnskabet for 2024 er endnu ikke færdigt, men IM's økonomichef forventer et samlet underskud på ca. 1,5 mio. kr.

Annoncer