Nyt netværk for kristne der har mistet

Indre Missions Familiearbejde står bag et nyt netværk for kristne, der er alene efter at have mistet deres ægtefælle. 

Som noget nyt starter Indre Missions Familiearbejde et netværksarbejde for kristne, der er alene efter at have mistet deres ægtefælle.

»Det var et chok, da jeg mistede min ægtefælle. Det efterlod mig i kaos og smerte. Jeg ledte efter ligestillede, som kunne fortælle mig, at min reaktion var normal. Jeg ledte efter grupper for efterladte uden hjemmeboende børn, men de fandtes ikke,« fortæller Karin Moesgaard Pedersen fra Voel, der er tovholder for det nye netværk.

Hun fik hjælp fra Indre Missions Familiearbejde til at søsætte initiativet. Målgruppen for netværket er efterladte, hvor børnene er ved at være flyttet hjemmefra. »Det er et håb, at netværket kan nå efterladte fra de forskellige missionsforeninger. Fællesskabet er tænkt som en mulighed for at opbygge venskaber eller netværk med ligestillede,« siger Karin Moesgaard Pedersen.

Første samling er søndag den 19. november kl. 14.30 i Søhøjlandets Kirke i Gjern. Her bliver der mulighed for at drøfte struktur og ønsker for netværksarbejdet.

Få flere oplysninger om første samling

Kom tættere på arbejdet i Indre Mission

Hver anden uge sender vi nyt om arbejdet, menneskerne og det, der rører sig i Indre Mission. Du får også en smagsprøve på magasinet Impuls og en oversigt over kommende arrangementer.

.
Hovedbestyrelse rettede blikket mod fremtiden
Hvordan løser IM bedst sine opgaver om 10 år? Det drøftede hovedbestyrelsen på sit møde i juni.
Indre Mission ansætter en digital projektkoordinator
Claus Haaning Andersen tiltræder 1. august i en nyoprettet stilling, hvor han skal være med til at udvikle og koordinere digitale løsninger på tværs…
Mangeårig frivillig bliver ny DFS-konsulent
Alle børn skal have chancen for at høre om Jesus, mener Kirsten Taulborg Hansen, der i juli tiltræder i DFS.

Annoncer