Påsken blev gjort synlig i hele landet

Kampagnen Han Lever har fået massiv opbakning fra fællesskaber og kirker landet over.

Kampagnen Han Lever, der blev lanceret op til påske, har fået en rigtig god modtagelse. Det vurderer Caroline Kaltoft, der er ungdomskonsulent i IMU og tovholder på kampagnen.

»Jeg synes, at det er gået rigtig godt. Det kan selvfølgelig være svært at måle præcist, fordi succeskriteriet jo er, at folk lærer Jesus at kende. Men vi kan se på tallene, at interessen fra kristne fællesskaber og kirker langt har overgået det, vi havde forventet,« siger hun.

Kampagnens videoer med troshistorier, podcastafsnit og en påskesalme er blevet vist over 340.000 gange på kampagnens hjemmeside, Facebook og andre sociale medier og er blevet brugt af kristne fællesskaber og kirker rundt i landet. Det gælder også bibelstudiemateriale samt flyers og postkort.

I alt 148 kirker og fællesskaber har skrevet sig op til at modtage kampagnens fysiske materiale.

Kampagnen er ikke afsluttet

»Opbakningen viser, at der er et behov for at synliggøre påsken. Det er en højtid, der betyder meget for os kristne, men det udadrettede fokus kan være nyt for mange. Her har kampagnen kunnet tilbyde konkrete idéer og brugbart materiale, « siger Caroline Kaltoft.

Kampagnen er dog langt fra afsluttet. Materialerne er fortsat tilgængelige på hjemmesiden, og der er god grund til at tage dem i brug.

»De kan være en konkret hjælp til at starte lokale initiativer, særligt studieoplæggene til vidnesbyrdsvideoerne, som med fordel kan anvendes i fællesskaber netop nu,« forklarer tovholderen.

Kampagnen fortsætter frem mod julen 2025, hvor der vil blive lanceret endnu flere materialer.

Materialerne fra Han Lever-kampagnen kan være en konkret hjælp til at starte lokale initiativer.

Hold dig opdateret med vores aktiviteter og nyheder fra Indre Mission

Vi sender vores nyhedsmailen hver anden torsdag med nyheder fra landsarbejdet og inspiration fra de lokale fællesskaber. Du får også en oversigt over kommende begivenheder og smagsprøver på magasinet impuls.
.
Missionsbevægelser er klar til Folkemødet på Bornholm
Indre Mission, Luthersk Mission og Evangelisk Luthersk Mission går sammen om at sætte fokus på troens rolle i samfundet med aktuelle debatter og…
Hul igennem til IM-landet
Lokale årsmødefester gjorde Indre Missions Årsmøde 2025 til det bedst besøgte i årevis, selv om det foregik online. …
Region Øst får ny ungdomskonsulent
Benjamin Kaas Rasmussen er ny ungdomskonsulent på Bornholm. Han er ansat i en delt stilling mellem Indre Mission og Evangelisk Luthersk Mission.  …

Annoncer