Usædvanligt mange ønsker at snakke videre om tro

SnakTro oplevede stor interesse efter sommerens mange samtaler om kristendommen. 22 personer ønsker nu at fortsætte dialogen, hvilket er langt over det normale niveau.

Den første weekend i september var SnakTro i Hjørring, hvor Snak-Tro-teamet fik kontakt med flere personer, som ønsker at snakke mere om liv og kristendom. Foto: SnakTro

Sommersæsonen for SnakTro har været en stor succes. Snak-Tro-teamet har i løbet af sommeren talt om kristendommen med utrolig mange mennesker. Det fortæller daglig leder af SnakTro Robert Svendsen efter en travl periode med festivaler og gadeevangelisation i forskellige byer.

»Jeg fornemmer virkelig, at vi er opsatte på at nå vores byer med evangeliet. Flere gange stod vi få dage før et event og manglede frivillige til at snakke med folk, men hver gang kom de, så vi var det antal, vi havde brug for. Det har været en opløftende oplevelse,« fortæller Robert Svendsen.

Normalt står teamet efter sommersæsonen med to til tre kontakter, der skal følges op på.

»I år er det stukket helt af. Jeg har 22 personer fordelt rundt i landet, som ønsker at møde en kristen, de kan fortsætte deres samtaler med,« forklarer han.

Kom tættere på arbejdet i Indre Mission

Hver anden uge sender vi nyt om arbejdet, menneskerne og det, der rører sig i Indre Mission. Du får også en smagsprøve på magasinet Impuls og en oversigt over kommende arrangementer.

.
Indre Mission ansætter en digital projektkoordinator
Claus Haaning Andersen tiltræder 1. august i en nyoprettet stilling, hvor han skal være med til at udvikle og koordinere digitale løsninger på tværs…
Mangeårig frivillig bliver ny DFS-konsulent
Alle børn skal have chancen for at høre om Jesus, mener Kirsten Taulborg Hansen, der i juli tiltræder i DFS.
Teologiske mindretal skal være hurtigt ude
Ny vejledning fra Kirkeministeriet ændrer spillereglerne for menighedsråd, der ønsker at beskytte et teologisk mindretal ved ansættelse af nye…

Annoncer