Bibelcampister samlede ind til nye stole

En markedsdag og et sponsorløb er en fast tradition på Lystruphave Bibelcamping

Flere af deltagerne havde medbragt boder, hvorfra der blev solgt tøj, legetøj, træskærerarbejde og meget andet, da Lystruphave Bibelcamping holdt markedsdag. Desuden kunne deltagerne købe nybagte vafler, mens de ventede på sponsorløbet, hvor børn og voksne skulle løbe så mange omgange som muligt i løbet af en halv time på en 450 meter lang rundstrækning. Pengene gik i år til nye stole i mødeteltet.

"Markedsdagen er en hyggelig tradition, som hele pladsen bakker op om. Og i år fortsatte markedsdagen om aftenen med salg af vafler, mens vi så EM-fodbold på storskærm i det store telt," forklarer Hanne Skindhøj, som var en af arrangørerne bag markedsdagen.

Lystruphave Bibelcamping havde ikke fuldt hus i år, og det skyldes nok især frygten for coronasmitte, mener Hanne Skindhøj. "Jeg tror, nogle af dem, som plejer at være med, har været lidt nervøse, men i løbet af bibelcampingen har vi været 370 personer, så det er ikke så få endda."

For at komme ind på pladsen skulle deltagerne registrere sig og vise coronapas. Desuden var der skruet op for rengøringen, og stolene var sat op med ekstra afstand i teltene.

"Det har nok været sværest for børnene, som ikke har kunnet synge i deres telt. Så i stedet har de måttet synge udenfor," siger hun.

Hold dig opdateret med vores aktiviteter og nyheder fra Indre Mission

Vi sender vores nyhedsmailen hver anden torsdag med nyheder fra landsarbejdet og inspiration fra de lokale fællesskaber. Du får også en oversigt over kommende begivenheder og smagsprøver på magasinet impuls.
.
Hoppekirken var et blikfang for børn og familier på Sjælland
Solvang Kirke på Amager var ét af de steder, hvor Evigglads hoppekirke vakte glæde blandt børn og gav mange samtaler med forældre. …
Forlagsgruppen Lohse oplevede positiv respons på Bogforum
På litteraturfestivalen Bogforum oplevede Lohse en særlig interesse for Kærlighedens 5 sprog og andre Gary Chapman-titler. …
Indre Mission er ikke i frit fald
Mediernes historie om IM’s tilbagegang får ikke hele billedet med.

Annoncer