Podcast inspirerer til at snakke om tro og livet med Gud

Tre af Indre Missions medarbejdere står bag en ny podcastserie, der har fået navnet "Snak tro med"

Tre medarbejdere i Region Syd har kastet sig ud i at lave podcasts, som har den fælles overskrift: »Snak tro med«.

»Vi vil gerne højne det at snakke om tro og om livet med Gud med hinanden,« fortæller Lene Rønne Pedersen, der er familiekonsulent, og sammen med missionærerne Mette Hornstrup Schmidt og Erik Empleo Dahl Hansen står for projektet.

»Vi er tre forskellige mennesker, og det præger vores måde at lave podcast på. Erik vil gerne snakke tro med mennesker, som ikke kender kristendommen. Mette sætter fokus på, hvad Gud har betydet for kristne, der har levet med troen i mange år. Jeg snakker med kvinder om forskellige aspekter ved kvindelivet,« forklarer Lene Rønne Pedersen.

Gruppen har i et stykke tid været i gang med at lave podcasts, og det har givet dem gode erfaringer.

»Der er flere, som lytter til vores podcasts, end vi havde forventet, og så har det været enormt givende for os selv at møde forskellige mennesker. Det er virkelig inspirerende,« siger hun.

Find de tre podcast på imedia.dk/snaktromed.

Kom tættere på arbejdet i Indre Mission

Hver anden uge sender vi nyt om arbejdet, menneskerne og det, der rører sig i Indre Mission. Du får også en smagsprøve på magasinet Impuls og en oversigt over kommende arrangementer.

.
Mangeårig frivillig bliver ny DFS-konsulent
Alle børn skal have chancen for at høre om Jesus, mener Kirsten Taulborg Hansen, der i juli tiltræder i DFS.
Missionshus bygger legeplads for hele byen
En ny legeplads ved missionshuset i Fiskbæk skal skabe plads til leg for hele byen.
Caroline tager et år for Caroline
Teologistuderende Caroline Hartmann Bernhard tiltræder 1. august i et barselsvikariat som ungdomskonsulent i Region Øst. …

Annoncer