De to nye kanaler er et resultat af, at Danmarks Folkekirkelige Søndagsskoler (DFS) i coronatiden hurtigt tænkte ud af boksen. Børn, juniorer og teenagere skulle høre evangeliet, når de almindelige klubber var lukket ned.
"Jeg er glad for, at coronatiden har fået kreativiteten til at blomstre, og at folk tænker i nye baner," siger Dorthe Lindbjerg, der er kommunikationskonsulent og tovholder for imedia.dk.
Ressource for IM-fællesskaber
Break-online og Klub-online er blevet en fast del af DFS' klubtilbud. Break-online er målrettet juniorer og teenagere og indeholder en refleksion over en bibeltekst og en aktivitet.
"Jeg vil betegne det som en succes, for der er en del, som følger klubben, og vi har fået god respons," fortæller konsulent Morten Nørgaard, der står for klubben sammen med tre andre konsulenter i DFS.
Klub-online er for børn og indeholder ligeledes en bibelrefleksion og en aktivitet.
"Jeg skønner, at vi har mellem 80-100 visninger pr. udsendelse," siger konsulent Frederik Meyer Olesen.
Han stopper ikke med at producere Klub-online, når klubarbejdet lukker op igen.
"Jeg ser kanalen som et ressourcested, som IM-fællesskaber kan bruge, når de skal stå for et børneprogram i forbindelse med et møde," fortæller konsulenten.
Find de to nye kanaler her: