Siden den 7. juni er besøgende på indremission.dk blevet præsenteret for en helt ny oplevelse. Indre Mission fik sin første hjemmeside i 1998, og siden er den digitale indgang til bevægelsens arbejde blevet fornyet fem gange. Den forrige version stammede fra 2012.
Den nye hjemmeside er kendetegnet ved et helt nyt design, som automatisk tilpasser sig den skærmstørrelse, man ser den på, og dermed gør hjemmesiden mere tilgængelig for flere.
"Vi har længe haft et stort ønske om en hjemmeside, som også er let at bruge på en mobiltelefon", fortæller kommunikationskonsulent Dorthe Lindbjerg, som sammen med Daniel Damm og Martin Kristensen har udviklet den nye hjemmeside. Designet er leveret af Karsten Moskjær fra bureauet Vokseværk.
"En af de vigtige forbedringer er en bedre søgefunktion, og så er det lykkedes os helt at undgå de irriterende cookies, som derfor ikke skal godkendes af brugerne," forklarer Dorthe Lindbjerg.
Det nye indremission.dk præsenterer samtidig IM's nye logo-farver og en design-linje, som i fremtiden også vil slå igennem på flere andre af IM's materialer.
"En hjemmeside er aldrig helt færdig, og der er flere ting, som vi stadig udvikler på og tilpasser," forklarer Dorthe Lindbjerg, som opfordrer til at gå på opdagelse på den nye hjemmeside og indberette de fejl og mangler, man måtte finde, via den lille Feedback-knap nederst på siden.
indremission.dk har i dag tæt på 10.000 besøgene om måneden.